tag:blogger.com,1999:blog-4540331748527935103.post8789273939947704155..comments2014-11-16T10:07:38.448-08:00Comments on Κωνσταντίνα Ζάνου: Η Κύπρος στο επίκεντρο παγκόσμιας συνωμοσίας!Κωνσταντίνα Ζάνουhttp://www.blogger.com/profile/09152874783656080214noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-4540331748527935103.post-71889132987754294672010-03-15T09:55:14.762-07:002010-03-15T09:55:14.762-07:00Κωνσταντίνα. Καμιά φορά ο άνθρωπος μπορεί να την π...Κωνσταντίνα. Καμιά φορά ο άνθρωπος μπορεί να την πατήσει εκεί που δεν το περιμένει. Διαβάζοντας το κείμενο του αφιερώματος της εφημερίδας για το συγκεκριμένο βιβλίο και όχι το αναρτημένο στο μπλογκ κείμενο, διαπίστωσα με έκπληξη, αλλά και με λύπη αργότερα, ότι υπήρχαν περικοπές! Περικοπές μάλιστα τέτοιας έκτασης και μορφής που πραγματικά αδικούν τον συντάκτη τους, ενώ παράλληλα δημιουργούν ασάφεια στον αναγνώστη. Για του λόγου το ασφαλές σου επικολλώ αμέσως πιο κάτω το κείμενο αυτό επισημαίνοντας τις περικοπές μέσα σε αγκύλες:<br /><br />Το ΑΚΕΛ άμοιρο ευθυνών;<br /><br />Το κλίμα φαίνεται να έχει αλλάξει με την ανάληψη της προεδρίας, το 2008, από τον υποψήφιο του ΑΚΕΛ Δημήτρη Χριστόφια. Ήδη από την πρώτη του ομιλία μετά τη νίκη του στις εκλογές, ο Χριστόφιας δήλωσε ανοιχτά τη θέλησή του να προχωρήσει σε συνομιλίες για την εξεύρεση μιας συμβιβαστικής λύσης στο Κυπριακό [που θα οδηγήσει στην επανένωση του νησιού και θα επιτρέψει την ισότιμη συμβίωση Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων]. Ωστόσο, βλέπουμε να επαναλαμβάνεται και σήμερα, επί προεδρίας Χριστόφια, το φαινόμενο που είχε παρατηρηθεί κατά τη δεύτερη προεδρία Κληρίδη, δηλαδή, μια έξαρση του εθνικισμού και του απορριπτισμού, παρά την ξεκάθαρη τοποθέτηση του Προέδρου στο θέμα της λύσης. Η απόφαση του ΑΚΕΛ να υποστηρίξει, το 2003, τον Τάσσο Παπαδόπουλο και τις απορριπτικές δυνάμεις, αλλά και η αρνητική του στάση στο δημοψήφισμα του 2004 (σε αντίθεση με τη θαρραλέα πολιτική τοποθέτηση του Νίκου Αναστασιάδη και της φιλελεύθερης προοδευτικής μερίδας του ΔΗΣΥ), αποτέλεσαν μπούμερανγκ τόσο για το ίδιο, όσο και γενικότερα για τη λύση του Κυπριακού. [Εδώ βρίσκεται και το βασικότερο σημείο της κριτικής μου] στην ανάλυση του Ιωάννου. [Ενώ ο ίδιος αναφέρει, αυτολεξεί, πως «η πενταετία Τάσσου Παπαδόπουλου και η υποστήριξή του και από το ΑΚΕΛ θα συμβάλουν αποφασιστικά ώστε να αποπεριθωριοποιηθεί και να επισημοποιηθεί ένα ισχυρό πλέον απορριπτικό μέτωπο» (σ. 32),] δεν προχωρά ουσιαστικά σε μια πιο ενδελεχή ανάλυση των ευθυνών του ΑΚΕΛ στην ανάπτυξη της απορριπτικής ιδεολογίας. Στις παραλήψεις του βιβλίου πρέπει να σημειώσω, επιπλέον, την απουσία αναφορών στην παραδοσιακή αριστερή συνωμοσιολογία. [Για παράδειγμα, οι προσφιλείς στον επί δεκαετίες Γ.Γ. του ΑΚΕΛ, Εζεκία Παπαϊωάννου, εκφράσεις «Κακούργος ιμπεριαλισμός» και «Ξένος δάκτυλος» δεν εμφανίζονται πουθενά, ενώ τα αριστερής έμπνευσης συνθήματα «ΝΑΤΟ-ΣΙΑ-Προδοσία» και «ΕΟΚ-ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο» δεν αναλύονται όσο θα έπρεπε. Οι παραλήψεις αυτές αδικούν, κατά την άποψή μου, τις ίδιες τις κριτικές ικανότητες του συγγραφέα (ο οποίος, από τις σύντομες αναφορές του, φαίνεται να έχει πλήρη επίγνωση αυτών των θεμάτων) και εμπεριέχουν τον κίνδυνο να μειώσουν τον αντίκτυπο του βιβλίου, περιορίζοντας το αναγνωστικό του κοινό μόνο σε όσους εκκινούν από μια «αριστερή» ιδεολογία.]<br /><br />Όσο τώρα για τον ατυχή, εκ μέρους μου, χρησιμοποιηθέντα όρο μαύρο κυπριακό , 89 (κατά το βρώμικο , 89 στην Ελλάδα), ας το αφήσουμε καλύτερα να το εξετάσουμε μια άλλη φορά σε μια κατ΄ιδίαν ίσως συζήτηση. Αφορά πάντως, όπως νομίζω σαφώς υπαινίχθηκα στο προηγούμενο σχόλιο μου, το ιστορικό γεγονός της διάσπασης του κόμματος (ΑΚΕΛ) της κυπριακής αριστεράς. Πρόκειται για ένα θέμα, που εξ όσων γνωρίζω, δεν το έχει μέχρι στιγμής αγγίξει το χέρι του ιστορικού ερευνητή, πράγμα που κατά την ταπεινή μου γνώμη θα εξηγούσε πολλά για τη μετέπειτα στάση τόσο της υπό τον Χριστόφια ηγεσίας, όσο όμως και αυτών που αποχώρησαν, με αδιευκρίνιστα (τις περισσότερες φορές) κίνητρα και χωρίς αξιοπρόσεκτα επιτεύγματα στη μετέπειτα πολιτική τους σταδιοδρομία.Αντώνης Κουρσουμπάςhttp://syntyxanoume.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4540331748527935103.post-90757299196225919952010-03-14T15:45:45.736-07:002010-03-14T15:45:45.736-07:00Αγαπητέ Αντώνη, σ' ευχαριστώ πολύ για τις παρα...Αγαπητέ Αντώνη, σ' ευχαριστώ πολύ για τις παρατηρήσεις σου. Δεν καταλαβαίνω όμως σε τι αναφέρεσαι με το "μαύρο κυπριακό '89". Μπορείς να γίνεις πιο σαφής; Επίσης, και συγχώρεσε με, ειλικρινά δεν μου είναι κατανοητή η ένστασή σου. Αν θέλεις και έχεις τον χρόνο, σε παρακαλώ εξήγησέ μου τι εννοείς, διότι με ενδιαφέρει η άποψή σου. Σ' ευχαριστώΚωνσταντίνα Ζάνουhttps://www.blogger.com/profile/09152874783656080214noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4540331748527935103.post-24190809637530952182010-03-14T00:40:38.651-08:002010-03-14T00:40:38.651-08:00Κωνσταντίνα συγχαρητήρια για τη νέα σου βιβλιοπαρο...Κωνσταντίνα συγχαρητήρια για τη νέα σου βιβλιοπαρουσίαση στα ΝΕΑ.Πιστεύω ότι κατάφερες να προβάλεις αρκετά κατανοητά, στο αχάπαρο για το κυπριακό εσωτερικό (διαχρονικό) παιγνίδι, αθηναϊκό κοινό, τα πολιτικά πεπραγμένα της τελευταίας περίπου εικοσαετίας. Πολύτιμος βοηθός σου ασφαλώς το βιβλίο του Γιάννη, το οποίο ελπίζω να αποτελέσει την αφετηρία για νέες εκδόσεις γύρω από τη σύγχρονη κοινωνική μας ιστορία.<br />Μια ερώτηση, μια ένσταση και μια εισήγηση ωστόσο θα τολμήσω να καταθέσω, για το σημείο που αναφέρεσαι στην κυπριακή αριστερά.<br />ΕΡΩΤΗΣΗ:<br />Έγινε απόπειρα μέχρι στιγμής για την ιστορική καταγραφή του "μαύρου κυπριακού 89"; Αν ναι σε παρακαλώ ανέφερε μου κάποιες από τις πηγές.<br />ΕΝΣΤΑΣΗ:<br />Σαν ιστορικός που είσαι θα κατανοείς καλύτερα απ' όλους ότι δεν αρμόζουν αφορισμοί για ευθύνες χωρίς να αναδειχθούν και κατανοηθούν και τα αίτια. Αναρωτιέμαι αλήθεια, μετά την παρελευση εικοσαετίας, αν ο δρόμος που πήρε η κυπριακή αριστερά έκτοτε οφείλεται μονάχα στην ΑΚΕΛΙΚΗ ηγετική ομάδα γύρω από τους Χριστόφια - Κατσουρίδη, και όχι και στους πλείστους εκ των εκδιωχθέντων.( Ευτυχώς εδώ στην Ελλάδα δεν γνωρίζουν τόσο καλά τον ΔΗΣΥ και τον Φιλελεύθερο ηγέτη του) αλλιώς θα ηχούσε ως κακόγουστο ανέκδοτο η επιχειρούμενη αποθέωση Αναστασιάδη, οποίος- ειρήσθω εν παρόδω- περιμάζεψε αρκετούς εκ των ΑΚΕΛΙΚΩΝ της "αποστασίας"). <br />ΕΙΣΗΓΗΣΗ:<br />Πιστεύω ότι έφτασε ο καιρός να επαναπροσεγγιστεί με νηφαλιότητα η σύγχρονη ιστορία μας και να καταγραφεί (από νέους επιστήμονες, όπως και του λόγου σου) χωρίς τις χρόνια παγιωμένες ιδεολογικές μας παρωπίδες και αγκυλώσεις.Αντώνης Κουρσουμπάςhttp://syntyxanoume.blogspot.comnoreply@blogger.com